חמאס דפקו ברז

<p><br />חמאס הסכימו כמעט לכול תנאי שהציב בפניהם אבו מאזן עם הסכם הפיוס והקמת ממשלת האחדות. חמאס איננה האויב של ממשלת הימין בראשות נתניהו. הם בסה"כ כלי, אחד מני רבים בהם משתמש נתניהו מאז עלה לשלטון בבואו ללחוץ, לקפל ולהשפיל את הנהגת הרשות ואבו מאזן. מה שנקרא לדפוק ולזרוק.</p>

חמאס הסכימו כמעט לכול תנאי שהציב בפניהם אבו מאזן עם הסכם הפיוס והקמת ממשלת האחדות. חמאס איננה האויב של ממשלת הימין בראשות נתניהו. הם בסה"כ כלי, אחד מני רבים בהם משתמש נתניהו מאז עלה לשלטון בבואו ללחוץ, לקפל ולהשפיל את הנהגת הרשות ואבו מאזן. מה שנקרא לדפוק ולזרוק.

מבצע "שובו אחים" נועד להחזיר את האחים (המוסלמים) לתלם אל הסכמי עמוד ענן. מאז היוודע דבר החטיפה, חיכו בכירי חמאס בגדה להסעה המוכרת אל החקירות והמעצרים המנהליים ולמלא את תפקידם הידוע, אסירים לעזאזל. כפי שמודים במערכת הבטחון, לאותם בכירים ופעילים אחרים אין ולו שמץ מידע היכן מוחזקים החטופים.

בתחילת המבצע הכריזו גורמים בטחוניים כי לא יקח זמן רב והנערים יימצאו. לילה ויום והמנגינה השתנה כאשר בוגי וביבי הכריזו שיש "להיעזר בסבלנות ויתכן כי יקח זמן". בינתיים ישלמו הנערים בריבית דה ריבית. נתניהו צריך את כול הזמן שבעולם להחלץ מהבידוד הבינלאומי בו הוא קבור.

בתקשורת מדווח כי מטרתו האסטרטגית של נתניהו לפגוע בתשתית חמאס לקראת הבחירות למוסדות הפלסטינים בתחילת השנה הבאה. אלא שפגיעה ישירה בחמאס מהווה פגיעה מדינית באבו מאזן ובליגיטמיות של הבחירות ברחוב הפלסטיני. בחירות ללא חמאס אינן בחירות, וכשאין בחירות יש סטטוס קוו. חמאס ישלוט בעזה, פתח בגדה וישראל על שניהם ובא לציון גואל. אלא שבינתיים חמאס נושכים שפתיים אל מול המבצע בעוד אבו מאזן מצידו מנגן קונצ'רטו של "פיוס" כדי להנעים לאזני הקהילה הבינלאומית כשהכריז כי "המתנחלים הנעדרים בגדה המערבית הם בני אדם כמונו ועלינו לחפש אותם ולהחזירם למשפחותיהם".

נתניהו מהלך על חבל דק, חבל הפיוס בין אבו מאזן ומשעל. אם יצליחו השניים להיאחז בחבל יקרוס נתניהו אל תהום הבידוד. לאחר שאיבד את דעת הקהל הבינלאומית, נתניהו בדרכו לאבד את דעת הקהל בישראל, כבר בסקרי דעת הקהל בקרב החברה הישראלית האהדה למתנחלים הולכת ופוחתת, וככול שחולף הזמן לא ברורה מהות המבצע הפוליטי אותו הוא מנהל. אם ימשיך נתניהו בלחץ האגרסיבי כלפי הרשות הוא עלול לאבד את השלטון בדומה לאהוד ברק, כאשר על שמו תרשם האינתיפאדה השלישית ועליו תודבק התווית הידועה "אין פרטנר".

Avatar

אודות מפלגת דעם