האלטרנטיבה הדמוקרטית בעימות עם הקיצוניות האסלאמית – מסמך הוועד המרכזי של דעם

המסמך הפוליטי שמפורסם כאן אומץ על ידי הועד המרכזי של דעם מפלגת פועלים בתאריך 6.8.2017 אינטלקטואלים פלסטינים וישראלים רבים מחפשים כיום אחר פתרון למבוי הסתום בסכסוך הישראלי פלסטיני. כמונו רואים […]

המסמך הפוליטי שמפורסם כאן אומץ על ידי הועד המרכזי של דעם מפלגת פועלים בתאריך 6.8.2017

אינטלקטואלים פלסטינים וישראלים רבים מחפשים כיום אחר פתרון למבוי הסתום בסכסוך הישראלי פלסטיני. כמונו רואים רבים כי המהפכות של האביב הערבי והאג'נדה האזרחית דמוקרטית שהעלו מציבה בסיס לפתרון. למרות שחברה חדשה בעולם הערבי ובישראל היא עדיין בגדר חזון רחוק, איננו יושבים בחוסר מעש ומחכים ל"ביאת המשיח". מפלגת דעם משתתפת בדיון ותורמת את תרומתה היחודית בעשייה בשטח. אנו עוסקים בבניית החברה העתידית בין עובדים, פועלות, נערים ונערות מהגדה המערבית, פלסטינים תושבי ישראל וישראלים על בסיס מכנה משותף ואינטרס משותף במאבק לשים קץ לכיבוש ולבנות חברה דמוקרטית שדואגת לשוויון בין כל חבריה. רעיון המדינה האחת יכולה להתרגם לפרוגרמה פוליטית שיכולה לאחד בין הפעילים הפלסטינים והישראלים. המדינה האחת תהפוך למציאותית כאשר העולם הערבי ישתנה, אבל עלינו לתרום לשינוי הזה על ידי בניית תנועה פלסטינית ישראלית דמוקרטית למען המדינה האחת.

***

המצב הפוליטי העולמי והאזורי השתנה באופן חסר תקדים. הזירה האמריקאית בהנהגת טראמפ נמצאת במערבולת פוליטית תמידית המשליכה על הזירה הבינלאומית כולה. המזה"ת עד למאבק פתוח בין סעודיה ובני בריתה לקטאר. הסכסוך הזה לא רק משפיע על שיקולי הממשלה הישראלית, אלא שיש לו השלכות פוליטיות על הזירה הפלסטינית ובקרב הציבור הערבי בישראל. בזירה הפלסטינית היינו עדים לצעדים הבלתי אנושיים שהרשות הפלסטינית נקטה נגד עזה, דבר שדחף את חמאס להגיע להבנות עם מחמד דחלאן והממשלה המצרית כדי להקל על הלחץ. בתוך ישראל, יצחק הרצוג איבד את ראשות מפלגתו בשל נסיונו להכנס לממשלת נתניהו, והמנצח בבחירות הפנימיות הוא אבי גבאי, אשר הצטרף למפלגה רק לפני חודשים ספורים. נתניהו עצמו מסובך ב 4 בעיות שונות של שחיתות.

טראמפ אינו כשיר להנהיג את ארה"ב ואת העולם

בארה"ב, קצב הארועים נקבע לפי ציוצי השחר של טראמפ. הציוצים החליפו את הדיון ואת חילופי הדעות בין הצדדים השונים שמרכיבים את ההנהגה האמריקאית. טראמפ נכשל בביטול תוכנית הבריאות של אובמה ולא הצליח להחליפה בתוכנית אחרת כפי שהבטיח, עקב חילוקי הדעות החריפים בין האגפים המתונים והשמרנים במפלגה הרפובליקאית בקונגרס. רוב הבטחותיו לפני הבחירות – שינוי משטר המסים, הענקת תקציבים לתשתיות, שינוי חוקי ההגירה, בניית גדר על הגבול עם מקסיקו והחזרת מקומות העבודה לארה"ב – לא בוצעו, הן בגלל התנהגותו ההרפתקנית ואישיותו הפרובוקטיבית, שיוצרת חוסר אמון בינו לבין מפלגתו, והן בשל מאבקים פנימיים בתוך צוות הבית הלבן.

מה שבאמת דוחק את טראמפ לפינה הם חשדות עקשניים בנושא שיתוף הפעולה שלו ושל צוות הבחירות שלו, הכולל את בנו, חתנו, שר המשפטים שלו ואחרים, עם הרוסים, ובמיוחד עם פוטין. 17 מנגנוני מודיעין אמריקאים אשרו שהקרמלין התערב בבחירות האמריקאיות באמצעות ריגול אלקטרוני, ושלפוטין היה אינטרס ישיר להכשיל את הילרי קלינטון ולגרום לנצחון טראמפ. המינוי של רוברט מולר, ראש האף. בי. איי. לשעבר כחוקר מיוחד בנושא היווה מכה מוחצת לטראמפ, ואם ימצא שהיו לו אינטרסים כלכליים או אחרים משותפים עם הקרמלין, הוא יעמוד למשפט. לכן תקף טראמפ את שר

עמודים: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

דעם כלכלה ירוקה - מדינה אחת

אודות דעם כלכלה ירוקה - מדינה אחת

מפלגת דעם מציעה את הגרין ניו דיל ישראלי-פלסטיני כתשובה המתאימה הן למשבר הפוליטי והכלכלי שישראל עוברת, והן ליצירת בסיס לבניית שותפות ישראלית-פלסטינית אמתית. זוהי התכנית שבאמצעותה ניתן לסיים את הסכסוך בין העמים, ולהביא לביטול משטר האפרטהייד אשר ישראל כופה על הפלסטינים בשטחים הכבושים. זאת התכנית שבכוחה להחליף את הכיבוש בשותפות על בסיס של צדק אזרחי, שיעניק זכויות אזרחיות מלאות לפלסטינים כמו לישראלים במסגרת מדינה משותפת. אנו קוראים לשינוי סדר העדיפויות הכלכלי והחברתי. המאבק לעצירת משבר האקלים והצלת העולם מכיליון, אינם משימה "ציונית" או "פלסטינית", אלא משימה כלל אנושית. כמו שאי אפשר ליישם מדיניות ירוקה בארה"ב במנותק מטיפול בגזענות נגד השחורים; כך אי אפשר ליישם מדיניות ירוקה בישראל במנותק מחיסול משטר האפרטהייד כלפי הפלסטינים, והאפליה הגזענית נגד האזרחים הערבים בישראל. הצטרפו היום למאבק במשבר האקלים ולמען חברה צודקת ושוויונית.